5 Błędów na Amazon Advertising
Błędy, błędy, błędy… każdemu mogą się zdarzyć i to normalne ale niektórych błędów możesz uniknąć 🙂 W przypadku Amazon Advertising błędy bywają dość hmm kosztowne. Jeśli będziesz unikać błędów przedstawionych w tym materiale to jest duża szansa że Twój start z kampaniami będzie zwyczajnie udany. Poniżej przedstawiam częste błędy podczas uruchamiania kampanii reklamowych.
1. Za wysoki BID
Co mam na myśli przez określenie za wysoki bid i co to w ogóle jest ten bid? BID to inaczej CPC czyli Cost Per Click / koszt kliknięcia / stawka. Najłatwiej tłumacząc, ustalając BID na poziomie 10 centów, Amazon pobiera tą kwotę za każde kliknięcie w Twoją reklamę. Nie ważne czy dana osoba kupi Twój produkt czy nie. Dużo osób myśli że dobrym sposobem jest ustawienie wysokiego bidu/stawki bo wtedy szanse większej sprzedaży wzrastają, no nie do końca tak jest. Algorytm Amazon Advertising działa inaczej i można odnieść bardzo fajne wyniki a przy tym nie wydawać “kupy” pieniędzy na te reklamy. Advertising sam w sobie pokazuje opcje “suggested bid” z której totalnie nie warto korzystać bo na 99% skutkiem tego będzie jakaś sprzedaż ale co za tym idzie ogromne koszty kampanii. Ja, zawsze polecam ustawianie najniższych bidów na samym początku przygody z Amazon KDP aby nie tracić pieniędzy i się nauczyć kampanii a w cale nie jest to takie proste jakby mogło się wydawać. Osobiście dla moich produktów najczęściej używam okolic 7 centów za BID/CPC.
2. Zły typ kampanii
Typów kampanii jest kilka na Amazon Advertising, zaczynając od sposobu wyświetlania, kończąc na strategii kampanii. Głównymi obecnie typami są, Sponsored Products i Lockscreen Ads. Druga opcja, czyli Lockscreen Ads wymaga od nas wyboru minimum 100 dolarów, z których będą naliczane koszta ale nie ma się co bać, nie wysyłamy tych pieniędzy a jest to taka deklaracje wirtualna, jeśli chcemy to w każdym momencie możemy tą kampanie wyłączyć i nic się nie stanie, naliczony zostanie tylko koszt poniesiony na ten moment. U mnie ta kampania się nie sprawdziła bo ze 100 dolarów wykorzystałem około $10 a sprzedałem chyba tylko 2 sztuki ebooków, bo tylko ebooki możemy tam reklamować. Reklamy te będą wyświetlane na urządzeniach Kindle czy też na tabletach Fire od Amazon.
Sponsored Products, to opcja, którą stale używam i polecam. Można dzięki niej zarobić dobre pieniądze i przy tym nie ponosić dużych kosztów, jeśli zrobi się to należycie. Warto jednak samemu przetestować wszystkie typy i wybrać ten, który działa na Twoich produktach najlepiej. Właśnie w tej reklamie mamy możliwość wyboru strategii o których dokładniej mówię w filmiku i też opisuję w kursie Amazon Kindle Project.
3. Zapominanie
Wiem, prawie każdy o czymś, co jakiś czas zapomina. Taka nasza natura ale możemy jednak dbać o naszą pamięć lub też zapisywać sobie zadania do wykonania. Ja sam tak robię, zapisuje każde zadanie na kolejny dzień i nie ma opcji żebym o czymś “zapomniał”. Jeśli zaczynasz przygodę z kampaniami to zapisuj sobie aby je sprawdzać przynajmniej raz lub dwa razy dziennie. Jest to bardzo istotne, bo wtedy możesz bardzo szybko zareagować, gdyby jakaś kampania “pożerała” Ci dużo pieniędzy, a uwierz, to się zdarza bardzo często gdy nie pilnujemy kampanii. Pierwsze tygodnie kampanii są najtrudniejsze bo gdy kampania “zaskakuje” to wiele się dzieje. Zacznij, ustaw ale nie zapominaj 🙂
4. Mała ilość keywords
Jedna z istotniejszych porad, dzięki której Twoja kampania będzie miała dużo większą szansę “zaskoczyć”. Nie twórz kampanii, która ma kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt słów kluczowych. Maksimum słów to 1000 i tyle wykorzystaj, nie mniej. Jak myślisz, która kampania ma większą szanse zarobku. Ta w której jest 40 słów kluczowych czy ta która ma tych słów 880? To oczywiste że większe prawdopodobieństwo sukcesu stoi po tej stronie, gdzie jest więcej słów kluczowych. Nie wiesz jak znaleźć tyle? Żaden problem, z pomocą pędzie Publisher Rocket. Jest to narzędzie idealne do promowania produktów a dokładniej do wyszukiwania słów. Podajesz jedno słowo kluczowe i program wyszukuje wszystkie podobne do niego i nie tylko! Potrafi też znaleźć autorów, czy też pozycje książek, produktów low content, które są wyszukiwane na Amazon. Jest on oczywiście płatny ale jeśli bierzesz się za ten biznes na poważnie to rozważ zakup tego programu, na pewno się nie zawiedziesz na nim i zwróci się prędzej czy później. U mnie, zwrócił się już daaawno temu i już długi czas zarabia na czysto ;).
5. Zbyt wczesne odpuszczanie
Ostatnim już powodem jest szybkie odpuszczanie. Startujesz z kampanią, czekasz kilka dni i nic? Myślisz sobie, to nie działa? Nic mylnego, w ten sposób reklamy działają. Trzeba dać im odpowiednio dużo czasu, aby algorytm się wdrożył na Amazon i zaczął wyświetlać reklamy na stronach. Jaka jest moja “złota rada”? Poczekaj około 14 dni z reklamą, nawet gdy nic się nie dzieje, gdy jednak tracisz dużo (musisz określić ile to dla Ciebie dużo) to oczywiście możesz reklamę wyłączyć. Jeśli jednak nie tracisz a reklama ma już okolice 2 tygodni i nie przekroczyła 2-5 tysięcy impressions to oznacza że bid/stawka może być zbyt niska. Co wtedy robisz? Manipulujesz bidem/stawką i sprawdzasz ponownie. Wszystko jest zależne od Twojego portfela. Ja na samym początku nie miałem pojęcia jak używać reklam i straciłem dużo kasy, niestety… Nauczyłem się kontrolować kampanie na swoich błędach i na dzień dzisiejszy mam 159 kampanii na rynku USA. Oczywiście nie wszystkie są online i nie wszystkie przynosiły zyski. Rzecz jasna to nie koniec dodawania przeze mnie kampanii reklamowych, bo stosuje różne metody o których publicznie nie mogę mówić. Jeśli chcesz wiedzieć jakie one są to zapraszam do kursu a później bezpośredniego kontaktu ze mną 🙂 \
To są moim zdaniem najczęstsze i najgorsze błędy podczas uruchamiania kampanii reklamowych na Amazon Advertisng. Jeśli ich unikniesz, masz dużą szanse odnieść sukces w reklamowaniu swoich produktów. Co za tym idzie, zarobić więcej pieniędzy, sprzedając więcej sztuk.
Daj znać w komentarzu co o tym sądzisz oraz jeśli masz jakieś pytanie to śmiało pytaj 🙂
[video_player type=”youtube” youtube_show_title_bar=”Y” style=”1″ dimensions=”853×480″ width=”853″ height=”480″ align=”center” margin_top=”0″ margin_bottom=”20″ ipad_color=”black”]aHR0cHM6Ly95b3V0dS5iZS9QMG5uRmZEZ0RuMA==[/video_player]
📣 Zasubskrybuj: https://hosting2410220.online.pro/autoinstalator/wordpress/youtube
💎 Grupa Wsparcia Na Facebooku: http://server917166.nazwa.pl/wp/grupafb
🎁 DARMOWY EBOOK o Amazon KDP/ACX: http://server917166.nazwa.pl/wp/ebook
📀 Kurs Amazon Kindle Project: http://server917166.nazwa.pl/wp/kurs-akp
💿 Kurs Kids Book Project: http://server917166.nazwa.pl/wp/kurs-kids-book-project
🎉 Kurs Activity Book Project: http://server917166.nazwa.pl/wp/abp
✅ Book Bolt: http://server917166.nazwa.pl/wp/bookbolt Kod rabatowy -20%: mariuszbernacki
💾 Publisher Rocket: http://server917166.nazwa.pl/wp/publisherrocket
🖥 KDSPY: http://server917166.nazwa.pl/wp/kdspy
🧩 Puzzle Book Mastery: http://server917166.nazwa.pl/wp/puzzlebookmastery
🎴 Creative Fabrica: http://server917166.nazwa.pl/wp/creativefabrica
🎲 Simply Maze Crazy: http://server917166.nazwa.pl/wp/simplymazecrazy
🎨 Canva PRO: http://server917166.nazwa.pl/wp/canvapro
➡️ Mój kanał YouTube: http://server917166.nazwa.pl/wp/youtube
➡️ Chcesz mnie o coś zapytać? Napisz na: kontakt@mariuszbernacki.pl
➡️ Instagram: http://server917166.nazwa.pl/wp/instagram
14 replies to "5 Najczęściej popełnianych błędów na Amazon Advertising KDP"
Część,
Czy osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej powinna w swoim koncie Amazon Advertising w miejscu “VAT registration number” podać swój PESEL? Czy podanie w tym miejscu jakiegokolwiek numeru świadczy o prowadzeniu działalności. W Polsce NIP osoby fizycznej został zastąpiony numerem PESEL. Przy pozostawieniu pustego pola Amazon Advertision nalicza za reklamy na rynku US nalicza 23% VAT – stąd moje pytanie.
Z regulaminu, który trzeba zaakceptować przy tym polu wynika, że VAT number mogą podać tylko osoby prowadzące działalność, ale może ktoś ma większą wiedzę w tym zakresie.
Mariusz, czy Ty prowadzisz firmę do działalności KDP i Amazon Advertising?
Cześć 🙂
Jako osoba fizyczna podajemy oczywiście PESEL 🙂
Ja rozliczam się jako osoba fizyczna pomimo prowadzenia działalności gospodarczej. Pozdrawiam!
A nie obawiasz się tego regulaminu, o którym pisałem. Nie mówię tu o podawaniu PESEL w koncie KDP (tu sprawa jest jasna), mam na myśli konto na Advertisment. We wspomnianym regulaminie napisane jest że chodzi o NIP firmy oraz o konsekwencjach podani nieprawdziwych danych. I pojawiły mi się pewne obawy.
Nie podaje tych danych w przypadku Amazon Advertising bo ich nie trzeba uzupełniać 🙂
Czyli wnioskuję, że na fakturze za reklamę na rynku USA doliczone masz 23% VAT-u. Czy mógłbyś to potwierdzić?
Nie 🙂 Nie mam numeru VAT, który w AA jest opcjonalny tylko. Prowadzę konto jako osoba fizyczna, nie jako firma.
To coś u mnie jest nie tak. Nie wypełniłem tego pola, a na fakturze dodali VAT 23%. Zapytałem dlaczego dodali VAT to odpisali:
Prior to March 1, 2020 there were no taxes added to US invoices. However, tax is applicable on advertising fees charged to vendor advertisers when the following criteria are met:
1. Advertiser has not provided Amazon with a valid VAT/GST registration number; and
2. Is a resident of an ESS country; and
3. Advertises on Amazon.com (US)
W przypadku reklam UK właśnie otrzymałem fakturę i jest naliczone 23%…
Z innej beczki: czy sprzedaż, która jest widoczna w panelu Advertising pokazana jest również w raportach ilościowych na koncie KDP, gdzie publikuje się książki? Tzn. czy te informacje nt. sprzedanych ilości są zdublowane w tych dwóch panelach? Pytam ponieważ zastanawiam się w jaki sposób rozliczane są tantiemy za sprzedane dzięki reklamie produkty.
Tak, raporty pokazują każdą sprzedaż, nieważne czy jest z reklam czy organiczna.
Dziwne… U mnie jest 0% na fakturze.
Czy na redbubble w polu I am registered for GST/VAT – podać PESEL? Oczywiście Poland ale jeżeli to też tantiemy? Jestem osobą fizyczną, VAT nie mam.
Nie zaznaczasz tej opcji w takim przypadku 🙂
czy za kampanie Amazon pobiera opłaty od razu czy jako prowizję od sprzedaży